waarom krijg ik mijn geld niet terug als ik mijn lexa account wil opzeggen?

Ik heb gisteren een 6-maandelijks membership gekocht maar ik wil dit niet meer en ik wil graag mijn geld terug. Ik zie nergens een telefoonnummer staan en ik wil graag contact met ze opnemen hierover. Het kan toch niet dat ze gewoon je geld houden als je je account op zegt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tuurlijk wel ; gekocht is gekocht, Na die zes maanden kun je weer opzeggen. Of is het account je min of meer opgedrongen door telefonische - of deurverkoop ? Dan valt het onder de colportagewet. Maar als je zelf iets willens en wetens aanschaft, wordt je geacht daar tevoren over te hebben nagedacht. Lullig maar is niet anders.
Ritsuka
8 jaar geleden
Lees de voorwaarden die je hebt geaccepteerd bij het afsluiten
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt een contract voor een half jaar afgesloten. Daarna mag je opzeggen.
Les voor de volgende keer : denk eerst na of je iets echt wil kopen.
Eerst kopen en dan pas nadenken blijkt niet handig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijk toch wel mogelijk je aankoop te herroepen volgens hun website: 7.5 De Consument heeft 14 dagen dagen na het aangaan van het Lidmaatschap de mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingsrecht zoals bedoeld in artikel 6 van de Thuiswinkelvoorwaarden. Als de Consument hiervan gebruik maakt, maar de Consument heeft in deze periode al daadwerkelijk gebruik gemaakt van de betaalde dienstverlening van de Datingsite, dan is de Datingsite gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Dit bedrag is niet hoger dan het abonnementsgeld voor de periode van 1, 3 of 6 maand(en) afhankelijk van de abonnementsduur. De Datingsite vraagt de Consument nadrukkelijk om toestemming om de dienstverlening reeds in te laten gaan voordat de herroepingstermijn is verstreken en wijst de Consument hierbij op de hoogte van het bedrag dat in rekening zal worden gebracht als de consument toch herroept.
19belle87
8 jaar geleden
omdat ze super gierig zijn en elk centje willen houden .

Antwoorden (2)

Normaal zit je aan de eerste termijn van een abonnement vast.
Maar je kunt een online afgesloten abonnement bij hen binnen 14 dagen herroepen. Dit moet schriftelijk. Neem contact op met hun klantenservice.
8 jaar geleden
Er is hier sprake van 'Koop op Afstand'. Dat betekent dat volgens justitia.nl "de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht [heeft] de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd')".

Daarbij is het zo dat indien de verkoper de consument niet op dit recht heeft gewezen deze niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan em de bedenktijd wordt uitgebreid tot 12 maanden.

Voor deze vraag is ook de volgende passage van consuwijzer over 'Diensten' relevant:
"Koopt u een dienst die langer duurt dan veertien dagen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? En wilt u dat de dienst binnen de bedenktijd ingaat? Dan moet u daar zelf om vragen.

U kunt dan nog wel binnen de bedenktijd van de dienst af. Als u dat wil moet u soms betalen voor de periode dat u de dienst al heeft gebruikt. Dit hoeft alleen als de ondernemer dit vooraf heeft verteld."